„Odată terminat, sistemul va proteja Veneţia de creşterea
nivelului apei cu mai mult de trei metri” susţine arhitectul Flavia
Faccioli din consorţiul Venezia Nuova, care grupează 50 de companii
implicate în proiect.
„În prezent suntem în grafic. Am efectuat deja lucrări în
valoare de trei miliarde de euro şi vom efectua primul test în
iulie” a declarat Faccioli.
Cele 78 de bariere gigant vor fi împărţite în patru secţiuni
amplasate în dreptul celor trei guri de comunicare cu Marea
Adriatică. Acestea vor fi introduse în nişte cuve imense amplasate
pe fundul mării. Atunci când nivelul mării va creşte, presiunea va
pompa aer în bariere, care se vor ridica şi vor bloca fluxul
mareelor.
Odată ce pericolul a trecut, aerul va fi eliminat, iar barierele
vor fi umplute cu apă şi vor coborî pe fundul mării.
„Construim 11 containere simultan” afirmă Enrico Pellegrini,
inginerul şef al şantierului de construcţie. Cimentul special şi
oţelul inoxidabil au fost folosite pentru a crea grinzi de 60 de
metri lăţime şi 27 de metri înălţime.
„Cea mai mare grindă cântăreşte 22.000 de tone şi va fi
transportată cu ajutorul unor vagoane special proiectate pentru
aceste transporturi. Fiecare va fi capabil să ridice 350 de tone,
echivalentul unui avion Boeing 747” continuă
Pellegrini.
Va dura trei zile pentru ca un sistem „syncrolift” să poată
transfera cuvele pe fundul mării. „Este un proiect remarcabil, unul
dintre cele mai importante din Italia şi din lume” susţine primarul
Veneţiei, Giovanni Orsoni.
Oficialii oraşului Veneţia, care s-a scufundat cu 23 de
centimetri în ultimul secol, au speranţa că acest proiect, denumit
„Moise”, va ajuta la protejarea clădirilor şi la salvarea pieţelor
de inundaţii.
Sursa:
AFP